Pargajieni.lv piecu gadu jubilejai veltīts raksts

Pargajieni.lv 5. jubilejā pazīstami Latvijā un gatavi paplašināties

Autors: Linda TAURIŅA
Datums: 24.01.2014
Izdevums: Auseklis
Rubrika: Sabiedrība

Pagājušās nedēļas nogalē 5 gadu jubileju atzīmēja limbažnieka Jāņa Zariņa aktīvā tūrisma projekts pargajieni.lv. Viss sākās, kad Jānis studēja Latvijas Universitātes Ģeogrāfijas un zemes zinātņu fakultātē un labprāt devās pārgājienos, atklājot vairāk un mazāk zināmus valsts nostūrus. Pamazām mērķis iepazīt Latviju kļuva par mērķi ar to iepazīstināt citus, kā arī nopelnīt, ejot savu ceļu, darot to, kas patīk un padodas. Nu jau var teikt, ka Jānis ir kļuvis par uzņēmēju ar pieredzi, iekarojis savu vietu tirgū un var domāt par savas SIA Dzīvojam zaļi paplašināšanos, jo uzskata viņam ir, ko piedāvāt.
5 gadi tika atzīmēti kā pieklājas ar vēl vienu pārgājienu. Šoreiz interesenti devās uz Siguldu. Drusku pavēss bija, apmēram 12 grādu, stāsta sarunbiedrs. Šis gan nebija aukstākais pārgājiens. Uz Carnikavu devušies mīnus 16 grādos, uz Kleistiem mīnus 20. Toreiz ieradās 3 rūdīti ģeogrāfi. Nebija ne vainas. Kad kustas, ir silti. Ejot pārgājienā šādā laikā, neatkarīgi no tā, cik apģērbs ir labs, jāvelk mugurā vismaz
3 drēbju kārtas un jārēķinās, ka arī pie mīnusgrādiem var rasties vajadzība šo to novilkt, jo kustoties var kļūt ļoti silti. Ziemas pārgājienos viens no būtiskākajiem aspektiem ir redzēt kaut ko tādu, ko nepamanām citos gadalaikos. Piemēram, klintis un citus ģeoloģiskos objektus vasarās tik labi nepamana, jo visas nogāzes apaugušas ar zālīti, koki ir salapojuši. Limbažnieks apstiprina, ka cilvēki arvien vairāk domā par veselību un vēlas nedēļas nogalēs izkustēties svaigā gaisā. Klientus varētu dalīt 3 grupās tie ir studenti, kuri grib aktīvi pavadīt laiku kopā ar draugiem, biroju darbinieki, kas visu nedēļu nosēdējuši telpās, un tie, kuriem hobijs ir staigāšana. Pēdējā laikā pārgājienos iet arī slēpņošanas fani.
Runājot par sava biznesa attīstību, Jānis atklāti atzīst: Pirmie 2 gadi bija uz maizes un ūdens! Ja sāc darboties sfērā, kurā esi pirmziemnieks bez darba pieredzes kādā tūrisma aģentūrā, bez izglītības šajā jomā, ir pagrūti. Kā ģeogrāfs ar tūrismu esmu saistīts nosacīti. Viņam bija jāapgūst gan grāmatvedība, gan māka runāt ar cilvēkiem, tāpat jāpierāda, ka nepārstāv kārtējo kaktu kantori. Jaunam uzņēmējam jārēķinās, ka vienā brīdī nolaidīsies rokas un prātā nāks domas, ka tam, ko dari, nav jēgas. Kad tā notiks, iesaku mēģināt vēlreiz. Jānim pirmajos gados pašam bijušas vismaz reizes piecas, kad apsvēris domu atmest pargajieni.lv ar roku. Bet, kad paiet pāris gadi, cilvēki ir tevi iepazinuši, esi iepazinis viņus, tad pamazām viss aiziet, sāc justies stabili. Viņš atzīst, ka daudz atkarīgs no komandas. Mums nācās sastāvu pamainīt, jo ar partneri nespējām vienoties. Tas ir tāpat kā ar mūzikas grupām, kas izjūk ne tāpēc, ka nav pieprasītas, bet savstarpēju kašķu dēļ.
Tomēr lielākā problēma ir ne jau līdzekļu vai valsts atbalsta niecīgums, bet… slinkums un iedvesmas trūkums, kas ik pa laikam piemeklē, jo galvenais ir nesēdēt mierā, aktīvi darboties. Šai ziņā viņš ar cerībām raugās uz tūrisma izstādi Balttour, kas ik pavasari dod stimulu sezonai. Tiek satikti kolēģi, sadarbības partneri. Apmēram mēnesi pēc izstādes tiek aktualizēts un izsūtīts piedāvājums skolām aptuveni 100 ekskursiju maršrutu. Tad jāsagaida pirmais telefona zvans no kādas skolotājas, un pavasara sezona ir godpilni atklāta, saka sarunbiedrs. Jānis sadarbību ar skolām vērtē kā lielisku un savu apjomīgo piedāvājumu uzskata par unikālu. Skolēnu ekskursijas 2 reizes gadā ir ļoti pieprasītas. Pērnajā rudenī vienā dienā bija pat 7 ekskursijas. Pieteikties vēlējās 13, bet pietrūka resursu.
Virziens, kurā pargajieni.lv vēl plāno augt, ir kolektīvu saliedēšanas pasākumi, kas šobrīd ir ļoti aktuāli, jo daudzi sapratuši, ka vienots kolektīvs strādā veiksmīgāk. Jānis cer, ka jau Balttour varēs prezentēt ārvalstu tūristiem paredzēto jauno projektu Latvia hiking (Latvijas pārgājieni).
Tendence ir tāda, ka cilvēki arvien vairāk vēlas redzēt to, kas ir ārpus Rīgas, viņš saka. Tūrisma uzņēmējs ir pārliecināts, ka spēs ieinteresēt arī cittautu viesus, jo piedāvājumu viņam netrūkst.pargajieni.lv īpaši tuva ir militārā tēma. Tā kā mums patīk militārā vēsture, ir vienošanās ar šoferīšiem, kuriem ir attiecīgs transports. Laba sadarbība ir ar Nacionālo bruņoto spēku, policijas, robežsardzes struktūrām. Ik pa laikam dodamies uz viņu bāzes vietām, kur ikdienā iekšā netikt. Piemēram, esam rīkojuši velobraucienu Berģos ar ekskursiju pie jātnieku policijas. Arī visiecienītākais maršruts šobrīd ir militārs. Ekskursiju pa Mangaļsalu var uzrīkot jebkuros laikapstākļos, jebkurā diennakts laikā. Pa vecajiem armijas bāzes bunkuriem J. Zariņš cilvēkus vadājis arī tumsā. Bet lāpu gaismā pat labi pazīstamas vietas izskatās citādas un iespaidīgas!

Arī par personīgo dzīvi runājot, Jānim šie 5 gadi nesuši patīkamas pārmaiņas. Šobrīd kopā ar sieviņu Madaru viņš audzina gadu un 4 mēnešus veco meitiņu Elzu. Un šķiet, ka viņa nebūs vienīgais bērniņš ģimenē. Otrs tuvākā laika mērķis ir atgriezties uz pastāvīgu dzīvi Limbažos. Rīga ir nepieciešama, jo tā ir biznesam ļoti izdevīgā vietā, Latvijas viducī, bet laukiem ir neaizstājamas priekšrocības. Jānis apgalvo, ka turpinās arī politiskās aktivitātes, paužot savu viedokli dažādos jautājumos, kā to darījis līdz šim. Citādāk nekas nemainīsies. Ja biznesā tikai runāsim par lietām, kas jāmaina, bet tās nevirzīsim tālāk, tad tās paliks tikai mūsu problēmas. Šobrīd Latvijā tiek dibinātas dažādas asociācijas, kas aizstāv dažādu grupu intereses, bet to sastāvā bieži vien ir pa 10 lielu uzņēmumu pārstāvjiem, kuri pauž drīzāk savas, nevis nozares intereses. Tāpēc īpaši svarīgi runāt pašam, lai savu viedokli par tavu neuzdotu citi.


Posted in Uzņēmuma jaunumi and tagged